Geweigerd op uw vlucht? Dit zijn uw rechten!

Kwam u aan bij de gate en mocht u helaas niet mee op de vlucht? Er zijn verschillende redenen waarom u geweigerd kan worden, maar het blijft ontzettend vervelend om uw vlucht te missen. Mocht een instapweigering u overkomen, dan heeft u mogelijk recht op een vergoeding. Refunddesk vertelt u graag wanneer dit het geval is!

Recht op vergoeding bij instapweigering

Met welke reden bent u geweigerd op de vlucht? Als u geweigerd bent op de vlucht vanwege een overboeking, dan heeft u als vliegtuigpassagier recht op een vergoeding. De vergoeding is afhankelijk van de vluchtafstand en aankomstvertraging. Dit kan oplopen tot €600 per persoon. Daarnaast heeft u recht op een vervangende vlucht en verzorging als eten en drinken tijdens de vertraging. Mocht de vervangende vlucht niet naar wens zijn, dan hoort u de ticketkosten terug te krijgen. Zo kunt u een nieuwe vlucht boeken en alsnog vakantie gaan vieren!

Voorbeeld:

“Mevrouw de Jong mocht niet mee met het vliegtuig naar New York, omdat het vliegtuig overboekt was. Zij heeft recht op een vergoeding van €600 en de luchtvaartmaatschappij dient haar een vervangende vlucht aan te bieden.”

Wanneer is het toegestaan om te weigeren?

Er zijn verschillende situaties waarbij het is toegestaan om een passagier te weigeren op de vlucht. Zo mag een luchtvaartmaatschappij een passagier weigeren vanwege gezondheidsredenen, onvolledige reisdocumenten en veiligheidsredenen. Passagiers hebben dan ook geen recht op een vergoeding.

Voorbeeld:

“Meneer van Dijk wordt geweigerd op de vlucht naar Bali, omdat hij alleen over een identiteitskaart beschikt. Hij heeft geen recht op een vergoeding, want voor het reizen naar Indonesië moet u over een geldig paspoort beschikken.”

Vluchtproblemen? Refunddesk helpt u graag

Hoe goed voorbereid u ook bent, er kunnen altijd problemen ontstaan op uw vlucht. U heeft mogelijk recht op een vergoeding als op de vlucht geweigerd wordt. Het is belangrijk dat u de reden van uw weigering op papier laat zetten, zodat u bewijs heeft. Zo kan Refunddesk voor u de claim gaan indienen bij de luchtvaartmaatschappij. Benieuwd waar u recht op heeft? Refunddesk helpt u graag vrijblijvend en snel.

Controleer uw vluchtgegevens

Vorige blog De leukste voorjaarsbestemmingen in 2019 Volgende blog Gratis upgrade naar business class

Reageer op dit artikel

Wist u dat wij inmiddels 480.083 passagiers hebben geholpen?