Is uw vlucht geannuleerd?

Dien uw claim voor uw geannuleerde vlucht in 4 eenvoudige stappen in. Wij doen de rest.


Vluchtnummer niet bij de hand?

Rechten bij een geannuleerde vlucht

Als uw vlucht geannuleerd is heeft u de keuze tussen een alternatieve vlucht of teruggave van het betaalde bedrag voor uw originele ticket. Daarnaast heeft u in de volgende situaties recht op een vergoeding:

  • U bent tussen de 14 en 7 dagen voor vertrek geïnformeerd en u bent meer dan twee uur eerder vertrokken of vier uur later aangekomen.
  • U bent 7 dagen of eerder voor vertrek geïnformeerd en u bent meer dan één uur eerder vertrokken of meer dan twee uur later aangekomen

Vergoeding bij annulering van uw vlucht

De hoogte van de vergoeding wordt bepaald aan de hand van de afstand van uw vlucht:

  • €250      voor alle vluchten tot en met 1500 km
  • €400      voor alle vluchten binnen de EU van meer dan 1500 km en voor alle andere vluchten tussen 1500 en 3500 km
  • €600      voor alle andere vluchten

De vergoeding wordt met 50% verlaagd als:

  • De geannuleerde vlucht tot 1500 km vervangen wordt door een vlucht die één tot twee uur eerder vertrekt.
  • De geannuleerde vlucht tussen de 1500 km tot en met 3500 km vervangen wordt door een vlucht die één tot drie uur eerder vertrekt of twee tot vier uur later aankomt.
  • De geannuleerde vlucht van meer dan 3500 km met een eindbestemming buiten de EU vervangen wordt door een vlucht die één tot vier uur eerder vertrekt of twee tot vier uur later aankomt.

De heer de Vries ging op zakenreis naar Londen, maar zijn vlucht werd één dag van te voren geannuleerd. Hij kreeg een andere vlucht aangeboden. Deze vlucht kwam twee uur later aan in Londen dan zijn originele vlucht. De heer de Vries heeft in dit geval recht op een vergoeding van €250. Daarnaast kan hij zijn gemaakte kosten naar aanleiding van de annulering declareren bij de luchtvaartmaatschappij.

Controleer vergoeding

Geen recht op vergoeding door buitengewone omstandigheden

Als er sprake is van een buitengewone omstandigheid heeft u geen recht op een vergoeding. Van een buitengewone omstandigheid wordt gesproken als de luchtvaartmaatschappij kan aantonen dat zij niet verantwoordelijk is voor de annulering. U kunt hierbij denken aan stakingen van de luchtverkeersleiding, slechte weersomstandigheden of terrorisme.

Wist u dat wij inmiddels 337.547 passagiers hebben geholpen?