Veelgestelde vragen

 

Vind hier uw antwoord

Staat uw vraag er niet bij? Neem contact met ons op.

Waarom een claim indienen?

U heeft er recht op! In de Verordening 261/2004 zijn de passagiersrechten vastgelegd en op basis hiervan heeft u recht op een vergoeding bij een vertraagde of geannuleerde vlucht. Maak gebruik van dit recht. Indien u er met de luchtvaartmaatschappij niet uit komt, kunt u uw claim ter beoordeling neerleggen bij Refunddesk. Indien u de claim bij Refunddesk indient, handelt Refunddesk het claimproces voor u af.

Waarom Refunddesk?

Refunddesk heeft jarenlange ervaring en kent het claimproces door en door. Refunddesk is ontstaan uit EUclaim. Dit bedrijf is nauw betrokken geweest bij de totstandkoming van de Verordening die passagiers rechten geeft. EUclaim en Refunddesk hebben een gezamenlijk succespercentage van 97%.

Hoe werkt het?

In de claimcalculator vult u uw vluchtgegevens in. U ontvangt gelijk gratis advies of uw vlucht voor een vergoeding in aanmerking komt. Indien u besluit de claim in te dienen bij Refunddesk, wordt u gevraagd om de benodigde gegevens in te vullen. Refunddesk behandelt uw claim altijd op basis van no cure, no pay.

Wat zijn de kosten?

Refunddesk werkt op basis van no cure, no pay. Als de vergoeding wordt uitgekeerd ontvangt u 71% van de vergoeding minus €26 administratie kosten per persoon. Als Refunddesk uw claim niet tot een positief einde kan brengen, dan betaalt u niets.

Garandeert Refunddesk dat u een vergoeding ontvangt?

Refunddesk kan niet garanderen dat u een vergoeding zult ontvangen. Wel kunt u Refunddesk altijd om haar mening en verder advies vragen in het geval de luchtvaartmaatschappij uw claim afwijst.

Is er een klantenservice?

Mocht u er tijdens het invullen van uw claim niet uitkomen, dan is onze klantenservice tijdens kantooruren telefonisch bereikbaar op: 088-0066466. Het is ook mogelijk om uw vraag te stellen via de live chat of e-mail: info@refunddesk.nl

Hoe lang kunt u na een probleemvlucht nog een claim indienen?

U heeft in Nederland twee jaar de tijd om een claim in te dienen. Na twee jaar zijn luchtvaartmaatschappijen niet meer verplicht om uw claim in behandeling te nemen. Deze is dan officieel vervallen.

Wat is de Verordening 261/2004?

De Verordening 261/2004 is een Europese wetgeving ter bescherming van luchtvaartpassagiers in geval van annulering, vertraging, omboeking en instapweigering. De Verordening is van toepassing op alle vluchten die vertrekken vanuit Europa en alle vluchten naar Europa mits deze worden uitgevoerd door een Europese luchtvaartmaatschappij.

Wat is het Verdrag van Montreal?

Het Verdrag van Montreal is een internationaal luchtvaartverdrag. Dit Verdrag geeft aan dat luchtvaartmaatschappijen verantwoordelijk zijn voor passagiers en hun bagage. In het geval van vertraging is de luchtvaartmaatschappij aansprakelijk voor (aantoonbare) geleden schade van de passagiers.

Staat uw vraag er niet bij?

Start een live chat

met één van onze medewerkers!

Wist u dat wij inmiddels 350.456 passagiers hebben geholpen?